2 jan. 2011

Bloggpill

När jag väl börjat känner jag att jag inte kan sluta förrän jag är riktigt nöjd. Vilket betyder att jag just nu inte är direkt social med min familj. Inte helt lätt när man har en trotsig tvååring som kräver massor av uppmärksamhet och skriker som om världen går under så fort man säger ifrån. Försöker dessutom få honom att sluta ha napp konstant. Det funkar ibland, när han glömmer bort att han behöver den. Men det är ju inte det lättaste. Har försökt med det mesta. Tar man bort nappen blir det bara skrik och tandagnisslan... *suck* Förhoppningsvis blir det lättare när vi kommer hem igen och han återvänder till dagis efter julledigheten.

Så nu har jag lät mig att göra fina vita kanter runt text i photoshop. Det tog en del pillande och googlande innan jag hittade rätt. Wee! Så nöjd! :) Jag fick ju hjälp av Anneli från Fixa-dinblogspot-bloggen med headern. Men nu kan jag själv! Bakgrunden och resten av headern har jag gjort själv. Är jättenöjd med utseendet so far. Men man kan ju alltid förbättra och förändra. Och det kommer jag göra. Både en och tre gånger. :P

Hade gärna viljat få samma typsnitt som i headern i mina inläggsrubriker, men jag får inte till det den här gången. Har lyckats tidigare, men det verkar inte fungera tillsammans med den nya malldesignen i blogger. Jaja, kanske klurar ut det...

Är du också intresserade av blogpillande? Titta då in i Fixa-bloggen och fixa-forumet! Där finns en uppsjö av bra tips och trix, plus en drös med medlemmar (jag tex) som gärna hjälper till!

1 kommentar :

Tack för din kommentar!