30 jan. 2011

Veckans Rubrik - Tre filmer som MÅSTE ses

Veckans rubrik presenteras i samarbete med Fixa din bloggs forum

Tre filmer som MÅSTE ses
Det är inte helt lätt att välja ut tre filmer som måste ses. Men jag ska göra ett försök. Ska även försöka att välja filmer ur olika genres.

1. Amelie Från Montmartre

En skön film om Amelie (Audrey Tautou) som bestämmer sig för att hjälpa sina medmänniskor på vägen. En film som verkligen gör en riktigt glad och håller en glad länge. :) En film som man kan se om och om igen.

2. Så som i himmelen

En väldigt gripande film, men ändå på något sätt underbar. Jag är normalt sätt inte ett fan av svenska filmer, men denna är verkligen suverän. Kanske inte en film jag kommer se än på några år, men klart sevärd.

3. Dogma (inte den danska...)

Vill slå ett slag för alla Kevin Smith's filmer, egentligen. De är sååå sköna bara, men Dogma är en av mina absoluta favoriter. Alan Rickman som Metatron i den här helt underbar... "What you gonna do? Hit me with that... fish?"

Det finns så klart massor av andra filmer som jag rekommenderar, men dessa fick vara i rampljuset just idag. :)

Vill du läsa om andras favoritfilmer? Klicka på bannern däruppe! :)

2 kommentarer :

  1. Tack...Har inte sett någon av dem // Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Har inte sett nån av dessa filmer, så tack för tipsen :-)
    Kram kram // Helena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!