27 feb. 2011

Egentid när den är som bäst

Jag är inte den som egentligen behöver så mycket egentid. Jag är väldigt hemmakär och åker helst hem direkt efter jobbet och umgås med min familj. Gör vi något så blir det med hela familjen och vi träffar oftast andra barnfamiljer. Men ibland behöver man lite egentid. Göra något helt själv utan man och barn. Min man är väldigt frikostig när det gäller egentid för min del.

Igår var jag ute och käkade med mina gamla barndomskompisar som jag inte sett på år och dar! Det var så kul att ses igen. Tanken var att vi skulle vara fyra, men Sara i Italien var tvungen och jobba, men lovade att försöka komma till Sverige igen inom kort. Det finns inget bättre en en kväll i goda vänners lag och god mat och en massa skvaller. Man har ju lite att ta igen när man inte har setts på ett tag. :P Nu får vi dessutom chansen att träffas snart igen! :D

Och på onsdag blir det middag med unitjejorna. Vi lyckas faktiskt träffas lite oftare än var tredje år. :P En middag eller så några gånger per år i alla fall. Det ska bli jätteroligt att träffa dem också! :) Sedan på lördag ska vi på födelsedagskalas hemma hos M & C utan barn. Maken och jag har inte gjort något helt själva sedan vi var och såg Ozzy i höstas så det är på tiden! :)

1 kommentar :

  1. Ja egentid är jätte viktig tycker jag också. Jag är också väldigt hemmakär men att komma ut och prata med andra än sin familj ibland är också skönt. JAG TYCKER ÄVEN EGENTID I HEMMET ÄR JÄTTE SKÖNT. =)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!