15 feb. 2011

Oh the Joy!

Hörde ni den drypande sarkasmen? 

För det första; Posten har bestämt att sluta dela ut post i vår fastighet from 14 mars då våra brevinkast är så tröga att de får ont i armarna. Vi får hämta vår post på deras företagscenter vissa tider på dagen, typ 7-9:30 och 14-15:30 fram tills dess att vår hyresvärd åtgärdar brevinkasten eller bygger postboxar på markplan. Vår hyresvärd tänker minsann inte skynda på några sådana planer då de anser att det är för jobbigt för äldre och funktionshindrade att ta sig ner till markplan. För det är ju inte jobbigare att ta sig till företagcentrat som ligger på andra sidan byn med omöjliga öppettider för oss vanliga dödliga. Detta betyder alltså att vi kommer kunna hämta vår post var tredje vecka då maken börjar sent. Alternativt får jag komma senare till jobbet någon dag i veckan. Jävligt drygt måste jag säga. Får bussa maken på både posten och hyresvärden. Åh vad jag önskar att vi bodde i hus nu, då hade jag sluppit alla jävla trappor och uppförsbackar och bråk mellan brevbärare och hyresvärd.

För det andra; Busshelvetet vägrar komma i tid, eller överhuvudtaget. Igår kom bussen 7 minuter efter avgångstid och idag kom den inte alls utan jag fick stå i vargakylan och frysa rumpan av mig tills bussen från Hallstavik kom 7:05. Och ingen litar ju på kommunaltrafiken så alla åker bil vilket betyder att det är jordens köer och jag blir jättesen till jobbet. Visst, jag kan inte göra så mycket, jag har ju inte direkt något val utan måste åka buss. Men i alla fall. Det är drygt. Och jag fryser. Fortfarande. Hur svårt är det att starta en buss i bussgaraget och åka de typ 1000 metrarna till busstation?! Eller kanske gå ut med att de bussarna som startar i Rimbo inte går utan man får ta de som kommer från Hallsta?! Imorgon tar jag det säkra före det osäkra och tar den tidigare bussen. 

Alla onda ting är tre, eller hur var det? Jag väntar nu på dåliga händelse nummer tre... 

2 kommentarer :

  1. Men, hur kan posten göra så... & hur kan hyresvärden tillåta det??
    Om nu hyresvärden tycker att det blir jobbigt för gamlingarna att hämta posten på markplan, hur jobbigt blir det då inte om de måste gå till postens utlämningsställe för att hämta sin post!?
    Hur tänker de egentligen? Förstår att du är arg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Va'????????????
    Håller mé Helensa / Kram Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!