11 apr. 2011

Idag, måndag, är jag glad för...

Så var det måndag igen då! :) Har haft en skön helg i Vallvik/Söderhamn och känner mig något mer utvilad. Även om det kanske inte blev så mycket sovmorgon som man hade hoppats på... :P "Kom, mamma!" och så tändes lampan och jag fick knappt klä på mig igår morse, trots att farfarn var vaken... Klockan var väl en sisådär halv sju på söndagsmorgonen. :P Men jag hade inte hjärta att säga nej.

Idag, måndag, är jag glad för... 
♥ v 35!
♥ fina sommarkläderna sonen fick från farmorn som varit i Thailand sen sist vi sågs. :)
♥ alla nya ord som bubblar ur sonens mun. Senast i morse så gick han till hundens matskål, lade i sin halva macka och sa "Tack, tack, vovve!" vilket betyder varsågod, vovve. Nu övar vi på att säga varsågod! :) (Läs mer om framstegen i sonens egen blogg.)
♥ det är mindre än en månad kvar att jobba! :) Längtar så efter Bönan nu!
♥ nästan all snö är borta nu! :)
♥ såg en padda igår, det måste vara ett tecken att våren typ är här! :D

Vad är du glad för en solig måndag som denna? Skriv en lista du med och kommentera så kikar jag in hos dig! Glöm inte att titta in hos Jennyn som skapade denna härliga måndagstradition! :)

1 kommentar :

  1. Härlig lista... Skönt att du snart blir ledig & kan ladda inför ankomsten av nya familjemedlemmen ♥
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!