12 maj 2011

Veckans Rubrik - Sommar för mig är...

Veckans rubrik presenteras i samarbete med Fixa din bloggs forum
Sommar för mig...
Det som mest symboliserar sommar för mig, och har gjort sen 97 är Morden i Midsomer. Varenda sommar sedan dess har jag följt serien slaviskt. Det blir liksom ingen sommar utan Mr Barnaby, som dessvärre nu ska gå i pension men lämna över till en yngre släkting. Hoppas att serien fortsätter avbefolka den engelska landsbygden ett tag till. :P
Fiske och havet är något som har blivit ett måste sedan jag träffade maken för drygt åtta år sedan. Svärfar bor ju som bekant vid havet och det går liksom inte att undkomma båtturer och fiske. :P Det hör sommarn till. :) 

Några andra saker som är ett måste på sommaren är fester på landet, Allsång på skansen, kubbspel och myggbett. Ingen sommar utan myggbett, trots att jag avskyr de små jäklarna! :P 

Fler sommarmåsten hittar du här

1 kommentar :

  1. Morden i midsomer tittade jag och sambon oxå på mycket innan men inte längre, fastnade för andra serier..hahah =)
    Härligt inlägg Jakeline =)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!