9 aug. 2011

Barnvagnsmaffia

Igår började vi långpromenaderna igen. :) Det var alldeles för länge sedan man kom iväg. Men med två barn, varav det ena gärna vill ha fri tillgång till mamma mu så är det inte helt lätt att försvinna iväg från hemma någon timme så där utan henne. Så det blir till att packa ner ungarna i syskonvagnen och knata på. Vi går en sväng på ca en timme, det är visserligen inte jättelångt, kanske 4 km eller så, men tungt blir det med ca 20 kg barn i vagnen som inte heller den är världens lättaste. :) Att det sedan är grusvägar och uppförsbackar gör ju allt ännu lite jobbigare, men bättre för kroppen. Man ska känna att man motionerar.

Det måste ha sett rätt kul ut när vi kom där, fyra mammor, tre syskonvagnar, en vanlig vagn och ett barn på cykel längs med landsvägen mot Ica. :P

Dock har jag inga bra promenadskor. Testade mina gamla "springskor" idag, och jeesus vad jag har ont i hälen nu. Fick en blåsa efter typ en kvart. Igår gick jag i mina små snörskor jag köpte i slutet av graviditeten och jag helt enkelt inte kom i något annat. De är inte direkt gjorda för längre promenader och bäraren bör ha strumpor på sig om denne planerar att gå en längre sträcka, så lilltån blev alldeles massakerad. Jag är sååå glad att jag fick låna foppatofflor av fd grannen när vi gått klart, annars hade jag nog inte tagit mig till S över huvud taget...

Det är i alla fall skönt att ha kommit igång igen. Promenader är ju en lagom motionsform när man ännu är "nyförlöst". Lågintensivt och så där. Sen har jag tänkt att införskaffa zumba till kinecten, men till att börja med ska jag nog ta och leta fram dvd:erna igen.

2 kommentarer :

  1. Vad duktig du är, det där är ju bara så kämpigt o tungt!!

    Var rädd om dina kära små fötter, de ska hålla länge;))

    För mig har det inte blivit några promenader alls i sommar, får ta i tu med det i höst;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  2. Härligt mé långpromenad och sååå mysigt med barnvagn ♥
    /Kraaaaaaaaaaaaam från mig!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!