20 sep. 2011

Bloggtorka, sjukdom och scrapdesign

Jo det har varit lite tyst här som ni kanske märkt. Har haft två snörvlisar hemma, varav den större även hostat som en tok. Inte helt lätt att komma sig för att skriva något intressant i bloggen då heller... :P Hade en förhoppning om att ta fina höstliga bilder på ungarna i lördags. Vädret var underbart och vi åkte till landet för att plocka lite äpplen till äppelpaj och äppeldricka. Men när vi kom fram sov båda två så sött i sina bilstolar så jag hade inte hjärta att väcka dem... Det får helt enkelt bli en annan gång. Hade tänkt mig en fin syskonbild att kunna skicka som julkort, men barnens sömn går faktiskt före. :)

Det har väl i övrigt inte hänt så mycket här, förutom att jag testar min lycka som scrapdesigner i en utmaning på The Studio... Får se om jag ens deltar eller om det bara blir ett litet kul sidoprojekt. Har hittat en massa "nya" (läs: evigt eftersökta och för mig okända tills nu) braiga funktioner i mitt redigeringsprogram GIMP (som är gratis, och gratis är gott, speciellt när man som sagt hittar de funktionerna man svurit över inte funnits tidigare. :P). Det kommer nog en sneak peak om någon dag... :P

1 kommentar :

  1. Men vad kämpigt att de är förkylda, det tar på krafterna även på lilla mamma;)) Hoppas att de är på bättringsvägen;))

    GIMP har jag hört talas om o nu blir jag nyfiken, måste kika vad det är för nåt;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!