21 sep. 2011

Klädbytardag= Fynddag

Idag hade vi klädbytardag på öppna förskolan. Jag valde att inte sälja något, jag har lite svårt att skiljas från bebiskläderna... Man ska ju aldrig säga aldrig... :P Men köpa nytt kan man ju alltid göra. Och det gjorde jag. :) Gjorde av med ca 150 kr. Helt okej tycker jag med tanke på vad jag kom hem med. 
Jag är litet av en bokfetischist, så de tre abc-böckerna för en femma styck fick hänga med hem. Storebror är så inne på bokstäver just nu, så jag vet att det är ett välkommet tillskott till biblioteket här hemma. Plus att Lennart Hellsing, Jan Lööf och Elsa Beskow faktiskt är några av mina favoriter. :) ABC-resan är jag ju själv uppvuxen med. 

Storebror fick även två överdragsbyxor, pris 0 kr. Det tackar vi för. Ett flygplan valde han själv, och sedan shoppade jag på mig lite vattenresistenta vantar (passar till båda ungarna), tröjor, ett par oanvända jeans för en tia och en jacka att växa i.

Lillasyster fick ett till Hello Kitty-plagg, kunde inte motstå den ursöta klänningen för en femma, och så lite kläer att växa i plus den fina haklappen som är perfekt nu när vi ska börja med smakportioner. 

Det var fullt med folk på öppnis idag och man är rätt trött. Med andra ord borde jag gjort som resten av familjen och knoppat för länge sedan, men jag har bråkat lite med scrapdesignen, spelat wordfeud (heter jakeline om någon är sugen på en match) och kollat på teve och helt enkelt njutit av lugnet. Men nu känner jag att det är dags att säga godnatt. :) 

Jag ska bara... Sa jag att Alfons är mitt andra namn?

1 kommentar :

  1. Ja det var verkligen inte dyrt med tanke på vad du kom hem med;))

    En kväll i lugnet är ju bara sååååå skönt;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!