1 jan. 2012

Gott nytt år!

Vi firade in det nya året hemma hos fam Forssberg som precis har flyttat till hus på landet i Vallentuna tillsammans med två till familjer och deras barn. :) Så fint! Helt nybyggt, men i gammal lantlig stil. Jag skulle så gärna flytta dit. :) Och storebror kände sig i alla fall hemma i det rummet vi fick låna att sova i. Fönstret var precis i lagom höjd för honom att kunna titta ut ur "Mitt fönster!".

Han hittade direkt en ny vän i Oscar, som han träffade för andra gången igår. Det skiljer ett halvår mellan dem och de hade så kul! Erik var också med på ett hörn och de lekte med "Bilar"-bilar och sprang runt runt runt... De höll sig till och med vakna över 12-slaget. Lillasyster var omtyckt av alla och försökte tappert hänga på Sagas hastighet. Saga har nästan precis lärt sig gå... Men alla barnen lekte jättefint med varandra, och visst blev det lite smågnabb om vem som skulle ha vilken bil ibland, men i övrigt var det verkligen perfekt. :) Fick även en dos bebis i form av tvåmånaders Elise som bara var ett mysknytte som hoppade från famn till famn. :)

Det var storebrors första fyverkerier, och han tyckte inte det var helt okej. Speciellt inte som pappan var på andra sidan vägen och just sköt upp dessa fyverkerier. Lillasyster slumrade sött i sängen vid den tiden, men vaknade en sväng efter 12-slaget för att få en ny blöja och sedan somna om på min arm i sängen vid två. Det var länge sedan man var uppe så länge! Och så trevligt vi hade det! :)
Fick tyvärr ingen bra bild på mig i min klänning och var lite putt över att boleron jag beställde innan jul inte dykt upp ännu. :( Men det fick gå ändå. Fick maken att köpa glitterprej också i veckan! Det var länge sedan! :P Fint i mitt hår som numer har en rätt mörk brunröd ton.

Idag har vi så klart bara tagit det lugnt. Alla var rätt medtagna av den sena godnatttimmen och ändå tidiga morgon. Nu laddar vi om för treårskalas på lördag. I veckan ska det bakas och fejas. :)

2 kommentarer :

  1. Vilken härlig nyårsafton o vad roligt barnen måste ha haft det;))

    Huset verkar ju supermysigt;))

    Nu önskar jag dig ett riktigt Gott 2012;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett mysigt nyår med trevligt sällskap för stora som små! Kramar och god fortsättning på det nya året från hela familjen Hägerstrand

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!