20 feb. 2012

Börjar se ljuset i slutet av tunneln...

Jo, jag som skattade mig lycklig över att kunna träna igen förra veckan, fick verkligen ett rejält bakslag när jag i torsdags vaknade med både halsont och öronont. Inte alls roligt. Det är inte förräns nu jag börjar känna mig något piggare. Jag har inte haft någon feber att tala om, men ändå känt mig helt däckad. Inte lätt när man har två ungar som är überpigga. Jag förnekade såklart att jag var sjuk och gjorde så klart allt som man inte ska när man är sjuk. Dvs hängde på öppnis och röjde med ungarna. :P

Helgen har således spenderats i soffan, hinkandes ingefärste, knaprandes strepsils och antiinflammatoriskt. Fördelen är att man har kommit ikapp med vissa serier, har hunnit läsa en del (inte så långt som jag skulle önska då jag somnat varje gång) och myst en hel del med barnen. Dock är de inte alls så omhändertagande som en sjuklig moder skulle önska, utan de klättrade omkring på sina föräldrar (maken är också lite krasslig) som en skock apor och hade det jättekul.

Sen känner jag att jag MÅSTE säga något om Mellon i lördags. Herreguuuuud?! Hur tänker svenska folket!? Om man får tro fejjan-kommentarerna så var det INGEN som röstade på slemproppen Ranelid, men lik förbannat gick han raka vägen till Globen. HUR gick det till?! Han är ju bara för äcklig. Jag har aldrig gillat karln, har inte ens läst något av honom utan alltid hyst någon sorts avsky mot honom. Helt ogrundad till att börja med, sedan såg jag honom på teve och jag insåg hur RÄTT jag faktiskt hade. NEJ, jag funderar seriöst på att bojkotta, men vet att jag kommer fastna framför mellon tills det är slut, som alltid, trots att jag inte gillar det "nya" formatet med deltävlingar och andra chansen och jippon.

1 kommentar :

  1. Nej du, vad som händer med melodifestivalen fattar jag inte, det blir sämre för varje år som går, snart kan man inte ens kalla tillställningen för melodifestival....
    Men nyfiken som jag är, så lär jag väl titta i vilket fall, fast bara med ena ögat;))
    Kramizzzzz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!