26 mars 2012

Balkonghäng

Äntligen fick jag ändan ur och röjde upp på balkongen... Och jäklarns vad mycket skräp man har hystat ut där i brist på utrymme... ;) Gamla leksaker, äpplen, fjolårets balkonglådor osv. Jojo, fram med stora sopsäcken. Och sedan var det bara att dammsuga och försöka skrubba av det värsta. Ljusslingan som fortfarande satt på räcket fick en ny plats runt fönstret för lite mysig stämning på kvällen, och så i brist på fin ljuslykta som rotade jag fram tre små barnmatsburkar ur skåpet och knöt band runt. Det blev ju finfint.
Vi ska införskaffa någon sorts matta till balkongen, så det blir lite mysigare att sitta på för ungarna. Nytt för i år är den lilla tujan som fått plats tack vare storebror. Han skulle prompt ha ett träd "så att en liten ekorre kanske kan komma och bo i det". Så så fick det bli. :) Lillasyster tyckte det var jättekul att stå och "skälla" på de stackars barnen som fick vara ute på gården och leka. ;) Fick tyvärr inte med det på video, men ni kan ju tänka er de där tvillingarna från com hem-reklamen. Det är precis så hon låter just nu.

Igår sådde jag lite tomater och kryddor som ska förgylla balkongen vad det lider. Bland fröerna finns även baby sallat och en blandning av slingerväxter som jag tänkte direktså när det blir lite varmare. Får se om jag köper några blommor också, jag har inte bestämt mig.

2 kommentarer :

  1. var länge sedan jag kikade in här ju, ser atteran lilla blivit stor som våran maj barn..
    trevlig måndag till er

    SvaraRadera
  2. Hihi...Såå mysigt ♥
    /Kram från mig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!