29 mars 2012

Boktips efterlyses

Nog för att min läslista nu är rätt gedigen, så efterlyser jag ändå nya tips. Jag är rätt insnöad på det jag vet att jag kommer att tycka om och det jag själv tycker om att läsa. Jag fastnar liksom i 1800-talsromaner (typ Austen, Brontë, Gaskell), fantasy (gärna vampyrer som ni nog har märkt) och annars typ kriminalromaner som egentligen inte alls utmanar mig. Det är sådant jag läser när jag vill "slappna av", hur konstigt det nu kan låta. Som en nästan klar kulturvetare så vill man ju utmana smaklökarna lite, då och då.

Vi hade på förslag att starta en bokcirkel här hemmavid. Vi är typ tre nu. ;) Är det någon som vill vara med? Vi kan göra det interaktivt... diskutera på bloggen? :P Lite Jane Austen Bookclub, fast utan Austen då, för det är väl typ bara jag som läser sådant. ;)

Så, hjälp mig att tänka utanför boxen. (Några böcker som jag kommer få i mina händer på söndag är Hungerspelen och Cirleln, så de behöver ni inte tipsa om) Tack på förhand!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!