16 apr. 2012

Hungerspelen av Suzanne Collins

Alla har väl läst den? Eller sett filmen? Jag är lite sen, jag vet. Men i natt läste jag ut första boken i Hungerspelstrilogin. Jag kunde helt enkelt inte sluta läsa. Jag var även tvungen att börja med bok två också. Typ fem-sex kapitel. Tror klockan var närmare tre när jag väl släckte lampan. Det är inte så ofta jag sträckläser böcker på det sättet, inte så att det går ut över min nattsömn i alla fall (såvida jag inte kan sova, men så var inte fallet).

Hungerspelen, av Suzanne Collins, utspelar sig i framtiden, Katniss, Gale och Peeta bor i ett fattigt distrikt av Panem. Varje år hålls Hungerspelen, med 24 deltagare, två från varje distrikt. Det direktsänds och den som överlever vinner. Katniss tar sin lillasysters plats när hon mot all förmodan lottas fram som deltagare.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av boken, har bara hört från flera håll att den är sjukt bra och fruktansvärt hemsk. Och det var den! Jag satt i princip trollbunden från första sidan till den sista. Utan att säga för mycket så slutade den väl egentligen som jag hade trott, men ändå inte. :)

Läs den! NU!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!