12 apr. 2012

Min man i ett nötskal

Satt här i godan ro, tittandes på Buffy. In kommer han, totalt exhalterad och frågar om jag vet hur gammal drottningmodern blev. Alltså drottning Elizabeth IIs morsa. Han är helt uppspelt över att hon blev 104 eller nåt. Jag visste så klart detta, för till skillnad från vad vissa tror, så vet jag faktiskt en hel del saker om världen utanför min lilla litterära bubbla. Men just då, i det ögonblicket då han tyckte det var ett bra drag att komma och störa sin fru i hennes Buffy-maraton, så hittade Willow sin Oz i hans warewolf-bur tillsammans med en annan brud! MYCKET viktigare än hur gammal en tantalur i England blev. Hallå?!


(Förresten, satt och kollade igenom gamla noveller tidigare. Mest bara för att hitta lite inspiration och så... Tänk vilken fantasi man har. Och tänk om den kunde räcka till en hel bok. Nyfiken? Klicka här.)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!