25 juli 2012

Varför?

Varför blir det så svårt att hålla igång träningen på sommaren? Man tycker ju att det borde vara lättare? Ljusa ljumna kvällar torde ju bjuda in till härliga kvällspromenader, men icke. Jag är dödstrött när jag kommer hem. Har inte ens gjort min morgongympa sen innan semestern... :/ Det både syns och känns i kroppen. :( Blä. Måste hitta tillbaka till orken och motivationen igen.

Det enda som fortfarande funkar bra är lunchpromenaderna. De är ljuvliga. Råkade gå åt fel håll häromdagen och upptäckte att vi visst har ett nudisktställe här i närheten. Där låg soldyrkande spritt språngande i och lapade sol. Jojomän. Fick i alla fall mig att öka på steglängden något. ;) Tror jag håller mig till mina säkra, och trevliga, promenader ner i Bergianska hädanefter. Varför ändra på ett vinnande koncept?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!