21 okt. 2012

Inspiration och uppmuntran

Idag var vi på kalas och jag satt ett tag och samspråkade med födelsedagsbarnets farmor. Vi kom in på hur jag känner hennes son och vart vi bor och ja, ni vet, det vanliga när man lär känna nya människor. Det kom fram att jag pluggat till kulturvetare (ej färdig) och att det var på Universitetet jag träffade Lars. Inte så mycket för att vi pluggade ihop som att vi partajade. ;) Men iaf, vi kom in på vad man vill göra när man blir stor. Jag började prata om att bli bokförläggare (vilket var min tanke när jag fortf. pluggade) och sedan att min största dröm är att bli utgiven författare. Detta ledde alltså till att jag sedan i en kvart eller så satt och pratade om Norrtälje (där vi bor, ja i närheten iaf, och det är där böckerna jag skriver utspelar sig) eftersom hon också kommer därifrån. Det var jätteintressant och gjorde mig grymt taggad att skriva på samt att få lite mer inspiration.

Snart ska jag försöka komma iväg på en stadsvandring också. Tror det kan hjälpa till en hel del i mitt skrivande. Visst, jag har vandrat omkring i staden många gånger, men det är ändå roligt att se det ur ett historiskt perspektiv eftersom jag skriver (eller försöker i alla fall skriva) historiska böcker.

Som sagt, inspiration kan slå till på de mest underliga tidpunkter och ställen. :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!