5 feb. 2013

Det här med att avsluta det man börjat...

Är uppenbarligen inte en av mina talanger. Novellerna utvecklas bara mer och mer och blir längre och längre... Jag hade satt ett maximum på 10 sidor för jag tyckte det kändes vettigt, men på ena är jag inne på 9e sidan och de har inte ens haft sex ännu. Vad är det för erotik?! Eller, ja det är massa kyssar och smek innan dess, men ändå? Folk kommer ju tröttna. ;) Verkar dock vara min grej att jag förälskar mig i mina karaktärer och inte vill låta dem gå. Det känns ju fruktansvärt sorligt att bra få lära känna dem för en liten kort stund bara...

Å andra sidan så skulle man ju kunna bygga vidare på novellerna och skriva något längre, kanske en följetong eller liknande. Jaja, som sagt jag ska avsluta dessa först, innan jag tar tag i något annat.

Hmf. Jag ska försöka avsluta dem den här veckan i alla fall. Wish me luck.

2 kommentarer :

  1. När du ändå håller på - har du sett den här: http://www.bonnierforlagen.se/Nyhetsarkiv/2013/Science-Fiction-bokhandeln-och-Mix-forlag-utlyser-novelltavling/ :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad spännande. Önskar att man var lite mer sci-fi-ig av sig. ;) Tack för tipset!

      Radera

Tack för din kommentar!