19 feb. 2013

En fördel med att gå på arbetsintervju...

... är att man faktiskt får analysera sig själv lite. Det är så klart helt beroende på vad för frågor intervjuaren ställer, men oftast lär man sig alltid något om sig själv. Jag tror att intervjun igår gick ganska bra, även om jag har en tendens att babbla på lite för mycket och vara lite för ärlig när jag är nervös. Visst jag hade kunnat uttrycka vissa saker på ett annat sätt för att vända det till något positivare, men men, det är inte så mycket att göra åt nu.

När jag pratade med mina yngre kollegor i morse så insåg jag att jobba deltid kanske inte är så dumt ändå. Speciellt inte som jag har för avsikt att faktiskt göra klar min examen. Det går ju faktiskt att kombinera deltidsstudier med ett deltidsarbete. Allt prat om studier bland vänner och kollegor smittat av sig och nu börjar jag seriöst fundera på att skriva min c-uppsats i höst på distans, om det nu skulle gå. Jag var i kontakt med studievägledare på Uni idag, men hon rådde mig att prata direkt med institutionen, för det är lite olika det där med hur lång tid man får ha uppehåll och så vidare innan man måste söka om programmet. Så imorgon ska jag ringa till dem. Håll tummarna för att det skulle kunna funka så! :) Annars går det ju att läsa kurserna som fristående kurser och sedan tillgodoräkna sig dem i en examen.

Hjälp, jag tror jag börjar bli vuxen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!