11 juni 2013

Man är ju för fan inte 20 längre...

Två kvällar/nätter i rad är alldeles för mycket för denna tvåbarnsmor. Jag måste nog börja inse att jag inte är 20 längre och alltså inte bara kan ladda om med lite fetmat och kaffe i magen. Det är tisdag idag. Jag har sovit bra två nätter. Jag borde med andra ord vara okej. Är jag det? Icke. Är huvudet dumt får kroppen lida, tänker väl ni. Jo, tack, jag vet. ;) Även om jag kanske mentalt ser mig som 21½ så stämmer inte det riktigt. Pardon my over-revealing nature. Jag trivs bättre i min fantasi. Där folk beter sig som jag vill och inte ramlar ner från sin piedestal.

Just idag är jag glad för att jag jobbar korta dagar just nu. Det är alltså helt okej för mig att krascha i soffan i någon timme eller så tills det är dags att bege sig till förskolan för att lyssna på ungarnas skönsång och picnicka. Jag tror jag återgår till min drömvärld där jag är 21, folk fortsätter vara ödmjuka och får sitta kvar på sin piedestal. :) (Drömma går ju... )

1 kommentar :

Tack för din kommentar!