18 aug. 2013

Ladda om!

Det är höstlikt ute nu. Mycket regn och rusk. Kallt. Och jag är förkyld. Tjohej vad roligt. Inte helt lätt att tagga till då. Vill komma igång med träningen igen, eller i alla fall med promenader. Satt och läste lite tips från Annika Sjöö, känd från Let's dance, och blev riktigt inspirerad. Kvalite på träning istället för kvantitet, precis som jag alltid sagt. Kroppen behöver vila för att kunna tillgodo se sig träningen på bästa sätt. Mitt mål just nu är väl att åtminstone komma igång med mina morgonövningar igen och komma ut på raska kvällspromenader. Men först och främst ska jag se till att bli frisk. Det är ju alltid prio ett.

Att det dessutom sker förändringar på jobbet vilka innebär att jag nu måste byta arbetsgivare gör ju inte saken bättre. Visst, det sker väl ingen större förändring för mig så, men avtalet kommer se lite annorlunda ut och jag vet inte vilken procent jag kommer bli anställd på. Jag som precis fått sgi utredd, akassa-approved (och avakualiserad då jag har fått heltid...) och så vidare. Min team leader trodde i alla fall att jag får fortsätta med mitt heltidsschema och det är väl det jag varit mest orolig för i vilket fall.

Tagga, tagga, tagga! Pepp mottages tacksamt!

2 kommentarer :

  1. Jag tror att du är grym på ditt jobb så du får fortsätta som du gör - Håller tummarna för det & att du kryar på dig/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Det är lättare att träna om man har någon annan som håller på också. Så att man får lite sällskap och pepp. :) Om nån annan orkar ut i skitvädret så gör man själv det också - även om man inte springer tillsammans. Ingen ny vän där du bor som vill haka på?

    Ja, fotsacken skulle passa jättebra i höst. Om du vill får du gärna skicka ner den, men det är inte hela världen om vi får klara oss utan. :) Det vore verkligen kul att ses. Det är inte så lätt att få tid till det, vi har alla djuren och kan inte åka iväg så mycket, och innan nedervåningen är klar har vi inga övernattningsmöjligheter här hos oss. :(

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!