25 aug. 2013

Tidningen Skriva

Äntligen landade det första numret av min födelsedagsprenumeration i brevlådan i torsdags. Åh vilken lycka! Och vilken inspiration. Nästan så att jag känner att jag måste starta en "bara för mina skriverier"-blogg. Men jag avvaktar. Kanske om jag får för mig att jag ska vara med i NaNoWriMo (National Novel Writing Month). Ni kanske kommer ihåg att jag nämnde något om detta förra året? Inte? Det hela går i alla fall ut på att skriva ett 50 000 ord långt manus på 30 dagar i november. Det är typ 1667 ord per dag. Jag inser så klart att det kommer att bli svårt att hinna sitta och skriva så mycket per dag, med heltidsarbete och två barn ni vet. Och min disciplin är inte alls vad den borde vara, varken med skrivandet och tränandet. Men jag är SUGEN! Det vore kul att testa. Kanske borde jag ta tag i skrivskolan först. Ni vet, den där jag började förut och har kört fast i...

En av artiklarna jag verkligen lusläste, och kommer med största sannolikhet att läsa om och om igen. ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!