15 nov. 2013

#fiktivnovember del 2 - Min bästa icke-bokliga fiktivitet i år

Dett är faktiskt för mig ett rätt svårt val. Mitt liv kretsar alldeles för mycket kring litteratur och skrivande just nu. De filmer och teveserier jag tittar på grundar sig oftast i ett litterärt verk. Ja, jag är nog något inskränkt i mina kulturella vanor. Behöver vidga mina vyer lite skulle jag tro. Men, man har ju sina favoriter som man alltid kommer tillbaka till, det går inte att undvika. Efter moget övervägande kommer jag slå ett slag för några av mina favoritserier som visas just nu.

1. The Paradise
Ja, den är baserad på Emile Zolas The Ladies Paradise, men jag såg faktiskt serien först och läste boken sen. Så för mig var den ickeboklig först, så det måste räknas. ;) Jag blev hopplöst kär i Moray och Denise. Att det är ett kostymdrama som utspelar sig i England gör ju inte saken sämre. Säsong två har precis börjat sändas i England och jag är fast. Läs mer om den och boken här.


2. Supernatural
Jag kan verkligen inte få nog av bröderna Winchester! Säsong 9 rullar i USA just nu. Full av övernaturligheter och udda händelser. Min nya favoritbil är så klart en Impala 69 och min musiksmak har breddats med gammal skön rock.



3. Suits
Advokater, snygga kostymer och Harvey Spectre. Nuff said.


För fler filmer och serier som jag följer och älskar. Kika in på min pinterest. :)

1 kommentar :

  1. Jag blir så himla sugen på att se Supernatural nu när ni är så många som höjer den till skyarna!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!