8 dec. 2013

Det var den helgen det

Känns som veckorna bara rusar fram och man inte riktigt hänger med. Redan andra advent idag! Och snö har vi fått. Massor av snö! :) Barnen är superglada och världen är mycket ljusare igen.
.
Igår var vi på grötfest med bostadsrättsföreningen. Åt en massa gröt, skinkmacka och så kom tomten med juklappar till barnen. Storebror blev jättenöjd över sin vikingahjälm han fick. :)


Lillasyster har äntligen fått en stor ordenlig säng. Tyvärr hann hon inte inviga den då vi fick nattgäster. :) Relativt spontanbesök av fina Jessica. Så det blev en riktigt lycka kväll med något för mycket att dricka, många skratt och ett trasigt handtag till frysen. ;)

Idag var vi ute och busade i snön ett tag innan Jessica och Casper åkte hem. Sedan drog jag till stallet och pulsade runt Nikki i snön på volten. Rätt mysigt, fast det var kallt. 10 minus hade vi idag!


Sedan blev det frallbak och pepparkakebak för hela slanten. Maken fixade pulled pork, sjukt gott! Nu sitter jag och försöker plita ner några rader på novellen som jag jobbat på i evigheters evigheter, men som ännu inte blivit klar. Fick meddelande från förlaget häromdagen som undrade om jag hade något manus på lut. ;) Kändes riktigt bra och motiverande! Så nu tänkte jag försöka utveckla novellen till något längre. Mina alver tål att lära kännas bättre faktiskt. Min alvprinsessa är grym! ;)

Tjingeling!

1 kommentar :

Tack för din kommentar!