25 mars 2014

Produktiv tisdag

Det är ju lätt hänt att man blir lite lat när man går hemma och drar, men jag försöker att förhindra det så gott det bara går. Idag passade jag på att renskriva de sidor jag skrev igår kväll, röjde upp på framsidan och tog fram utemöblerna så man kan sitta och avnjuta morgonkaffet i solen, sedan fixade jag till några ljuslyktor av gamla glasburkar som stod och skräpade. Använde ljusstumpar som jag smälte ned och hällde i botten och sedan satte jag i längre ljusstumpar i detta. Blir ett väldigt trevligt sken och annorlunda än bara ett värmeljus.

Sedan var det dags för lunch och sedan hämta barnen. De stack ut igen efter ett snabbmellis och då blev jag rastlös. Hittade en gammal konservburk jag sparat, tänkte att jag skulle göra lite hål i den och så göra samma som med glasburkarna, men hittade inte vår borr. Att försöka slå hål med hammare och spik var lönlöst. Efter ett jäklarns letande kom maken fram till att borren antagligen ligger hos hans pappa och skräpar, så jag fick låna grannens. Resultatet blev så här:


Det är faktiskt tre ljus i den, men bara ett brinner för det blåste och så har vår långa braständare ingen gas kvar, så det gick inte att tända de kortare stumparna på ett smidigt sätt... Men nu förstår idén i alla fall. :)

1 kommentar :

  1. Åh..Sååå söt ljuslykta <3
    /Kram från mig i blåsten ...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!