26 juni 2014

Lite smått förhoppningsfull

Fick reda på igår att jag gått vidare i urvalsprocessen på ett av de jobb jag har sökt. Äntligen! Gjorde en massa knasiga tester, bland annat simultantest där man skulle fånga en boll i en bytta på ena sidan, kontrollräkna ett längre mattetal på andra och under det kolla på bokstäver och se om det fanns lika. Jag kan villigt erkänna att jag inte är bra på huvudräkning, speciellt inte under stress. ;) Hoppas inte att det påverkar resultatet, jag är ganska säker på att jag kan hålla flera tankar i huvudet på samma gång och sedan lätt sammanfatta för den jag pratar med. Det gör jag ju varje dag på jobbet i dagsläget. För att inte tala om skrivandet. ;)

Ja jobbet ja. Snart är andra veckan till ända. Har ännu inte kommit in i jobblunken och känner mig rätt trött på kvällarna. Dock trivs jag och har trevliga kollegor i mitt team. Upptäckte att min nya cubicle-granne är makens fd närmsta chefs sambo och mamma till en av lillskruttans bästisar på dagis. Tyvärr så har ju mycket annat blivit lidande. Däribland skrivandet. Men jag kommer tillbaka hoppas jag. Jag har en distansskrivkurs att göra, som jag faktiskt vann. Så jag måste ta tag i det snart och göra de första övningarna. Hoppas att jag får tid och ork till det i helgen och att jag kommer igång igen. Jag vet ju att det egentligen bara är att sätta sig ner och göra det, men hjärnan stänger liksom av när jag kommer hem, vilket är lite frustrerande ibland. ;)

1 kommentar :

  1. Vilket sammanträffande "att din nya cubicle-granne är makens fd närmsta chefs sambo & mamma till en av er lillskruttas bästisar på dagis..."

    Ha det så gôtt/Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!