5 maj 2011

Vilken komplimang...

Fick just ett annorlunda samtal på mobilen.

Han: Hej, ehm, visst har ni en SAAB 9-5 i en blågrönvariant?
Jag: eh ja... I huvudet snurrar tankar som vad har maken gjort nu, ligger han i ett dike?
Han: Jo, jag blev omkörd av den i morse...
Jag: eh, okej... Åh nej har maken kört om och gjort ett fult tecken?! 
Han: Och jag tänkte jäklarns vilken snygg färg! Så jag ringde till saab och försökte få fram färgkoden, men även om jag hade registreringsnumret så kunde de inte hjälpa mig, så då tog jag reda på vem som ägde bilen. Så nu ringer jag till dig.
Jag: Eh, hehhe, okej. Färgen heter Glaciärblå, men någon kod har jag inte. Det är maken som har bilen.
Han: Ja, för det brukar ju stå någonstans i bilen. Jag tänkte nämligen lacka om hojen.
Jag: Men jag kan ta reda på det, så ringer jag upp dig.

Sagt och gjort så ringde jag maken så han fick ta reda på det, så jag kunde ringa tillbaka med koden. Killen blev jätteglad. :) Till saken hör ju att jag tyckte att färgen var så där när vi köpte bilen. Nu tycker jag den är helt okej och lagom ovanlig liksom. :) Eller vad tycker ni?
Gladfis framför bilen förra våren
Förresten, ni som väntar på de rätta falska uppgifterna får vänta till imorgon, då avslöjar jag vad som var fel i min lilla historia. Har du inte gissat? Klicka här och lämna din gissning. :)

1 kommentar :

  1. Vilket häftigt sms, det är inte varje dag det kommer såna trevliga meddelanden;))
    Kan tänka mig att killen blev jätteglad;)
    kramizzzzz

    psst. färgen ser ju supersnygg ut;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!