30 aug. 2011

Det händer saker på balkongen

Nu har även det börja komma tomater på plantorna på balkongen! :) Så kul! Och gyllenbären/ physalisarna växer på! Ska bli spännande att se hur de smakar sedan. Satte ju på vinst eller förlust i balkonglådan de få plantorna som blev av frösådden, sedan åkte vi på semester och hade ingen som vattnade, men de klarade sig ändå!
Och en fin liten pelargon. Är en gammal sort misstänker jag för jag har norpat stickling från de som står på landet. Jag är egentligen inget större fan av Pelargoner, men just denna är otroligt vacker tycker jag. Brukar ta blommorna och klippa av och ställa i vatten inne. :)

2 kommentarer :

  1. psst. grattis till vinsterna, detta är nog bara början ska du se;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  2. Wow vad häftigt med phys.......hrmpfh nu kan jag inte stava, men du förstår säkert ändå hihi, det är en frukt som jag skulle vilja testa att så, men det får bli nästa sommar;))

    Våra tomater kämpar o kämpar, få se om du klarar att det blir svalare på nätterna;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!