3 okt. 2011

Den där barnkanalen...

Du vet att du tittat för mycket på barnkanalen (Bolibompa) då du:

  • vaknar mitt i natten och  nynnar "Mu bä, dubbelkvack, dubbelkvack, när du har nått en svacka" och liksom går i takt bort till toaletten.
  • när du har koll på de olika momenten i "bumpa" och kan lätt säga att "snart är det dinosaurietåget" och få sonen att sitta still ett tag till.
  • ser fram emot Fåret Shaun och undrar vad dagens avsnitt kommer handla om.
  • tycker att Nicke Nyfiken är en förträfflig prick som dessutom har ett väldans pedagogiskt innehåll (även om sonen fortfarande räknar lite tokigt, och tycker att veckodagarna bör låta måndag, tisdag, röd, åtta, nio)
Livet med en snart treåring som vaknar tidigt på mornarna är underbart! :P

3 kommentarer :

  1. Detta var ett helt underbart inlägg, har läst det två gånger o ler fortfarande;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  2. OMG jag ligger i riskzonen kan jag säga :P

    SvaraRadera
  3. Hahaha. Jag har vaknat flera mornar och det första som dykt upp i huvudet har varit Mu bä dubbelkvack dubbelkvack. Antar att jag också ligger i riskzonen :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!