26 okt. 2011

OBH Nordica Wellness

Jag har ju helt glömt bort att blogga om min pågående buzzador-kampanj! Kanske för att jag har fullt upp att njuta av den! :P Denna gång har jag nöjet att få njuta av fyra produkter ur OBH Nordicas Wellness serie.

Shiatsu Massagedyna
"Shiatsu är en gammal japansk behandingsform som bland annat kombinerar healing och akupressur. Chi är den livsenergi som strömmar igenom oss via meridianer och akupunkturpunkter. Det är dessa akupunkturpunkter som shiatsumassören behandlar. I shiatsu behandlar man inte bara fysiska sjukdomar utan också psykiska besvär eftersom man ser att de flesta sjukdomar uppstår i själen"
Källa: iForm

Denna är nog min favorit. Massagehuvudena går upp och ned längs ryggen med två olika massagetyper; djupknådande cirkulerande Shiatsu och avkopplande rullande massage. Man kan välja mellan tre program för ländrygg, övre rygg eller hela ryggen. Du kan även välja om du vill ha värmen på eller inte. Första gången gör det ganska ont och man skulle gärna vilja dämpa intensiteten, men när man vant sig så är det mest skönt. Och det hjälper verkligen onda rygga. Speciellt en ammande och bärande mamma som jag. :)

Wet & Dry minimassage
En liten massör som ger behaglig massage vart än du befinner dig. Den bor just nu i min skötväska/ryggsäck då den är mycket uppskattad på Öppna förskolan och mer portabel än shiatsumassören. Den går även att använda i duschen då den är vattenresistent.

Spa light
Riktigt stämningsfullt att ha i badet nu när höstmörkret lägger sig. Kombinera med wet & dry massören och du kommer känna dig riktigt uppiggad efter badet! Lampan kan antingen fästas på badkarsväggen eller ligga och flyta i vattnet. LED-lampan är dock rätt stark så under vattnet är nog att föredra. Har haft liknande produkter förut, men de har läckt in och gått sönder snabbt. Hade varit roligare med någon annan färg dock. Blått ljus blir lite för kallt, men det är så klart en smaksak.

Kimaya Body & Soul - spikmatta
Spikmatta var en av de produkter jag testat tidigare. Min mans ryggvärk gick över efter några användningar sist vi hade en hemma. :) Mattan ökar blodcirkulationen och ger en känsla av välbefinnande. Det beror på att den frigör endorfiner som motverkar stress. Du kan använda mattan på ryggen, magen, kinderna, rumpan och fötterna. Innan du vant dig vid piggarna kan det vara skönt att ha en tunn tröja på sig för att vänja kroppen. Denna i kombination med Shiatsu-dynan gör nog vilken rygg som helst glad!

2 kommentarer :

  1. Wow vad intressant, det där måste jag läsa om i lugn o ro o i mer vaket tillstånd;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  2. Det låter ju helt gudomligt skönt!!

    Trodde du den var vit, den var ju super rosa på bilden hi hi :P

    Ja när bebisen kommit så brukar jag gå ner i vikt genom att amma och sedan springa efter ha ah, men just nu börjarv det bli många onödiga kilon som ligger på mig. Har redan gått upp 10 kg, inte skoj. Så ikväll ska det trampas, tror jag till och med ksa visa bild på det :P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!