8 nov. 2011

Jag tror jag är allergisk...

... mot träning. Så fort jag ens har börjat tänka i banorna "Nu är det dags att ta tag i lösfettet och börja träna" så kommer förkylningen som ett brev på posten... (Nej, det har definitivt inget att göra med att resten av familjen snörvlat och hostat till och från i några veckor, inte alls.)

Jag har relativt seriösa funderingar på att köpa träningskort på friskis och kanske börja simma igen. Och jag ska leta fram mina zumba-skivor andra trevliga träningsdvder jag har här hemma. Jag har MASSOR! Det tråkigaste är ju att jag faktiskt tränade riktigt bra, och hade gått ner en del innan jag blev gravid den här gången. Men så fort jag blev gravid så slutade jag. Inte för att jag inte tyckte att det var bra att röra på sig, utan för att jag var så sjukt trött hela tiden. Däckade ju vid 20 typ och hade liksom ingen energi att göra något alls. Då är det inte lätt att hålla i gång vill jag lova. Sen när väl energin och orken kom tillbaka ja då kom även foglossning och magen hade växt så pass att jag inte kände mig bekväm med att träna...

Så på den vägen är det... Nog för att alla gravidkilon är borta, och lite till för den delen, men jag måste liksom bli av med lösfettet. Bli lite fast i hullet som det så fint heter. :P Och skulle jag gå ner några kilo extra så gör det inte. :P Har en hel del att ta av... :P

Så, snälla förkylning, vik hädan och låt mig komma igång...

lånad från kaboodle

2 kommentarer :

  1. Men så typiskt, hoppas att denna förkylning blir kortvarig så att du kan starta din träning;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  2. Jag hade också tänkt fortsätta träna trots att jag var gravid, och jag saknar zumban sjukt mkt! Men denna graviditeten har verkligen gjort allt den kunnat för att jag INTE ska träna. Först mådde jag ju sjukt illa konstant fram till v.10, och jag var sjukt sjukt trött fram till runt v.13. Sedan började foglossningen sätta igång runt v.12... Får verkligen hoppas att kroppen inte fortsätter motsätta sig träning sedan när lillan kikat ut *ler*

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!