17 dec. 2011

Whoop whoop!

Har försökt vinna Halvblod, som ni kan se i ett inlägg ner, och jag har även tävlat på facebook, i två omgångar. Tyvärr vann jag inte någon av dem, men hoppas fortfarande på tävlingen nedan. :)

I den senaste tävlingen skulle man skriva en fråga till Sofie för att vara med och tävla. Hon valde sedan ut några frågor som hon besvarade i hennes blogg. Och min fråga var en av dem! :) 

Hur gör man för att hitta sin egen röst i sitt skrivande? Jag har idéer i massor men, det känns som om jag själv aldrig skulle komma utanför ramarna för ”fan fiction” för att jag har svårt att hitta min egen röst bland alla andras.


Det är bara att skriva skriva skriva! Jag hittade inte min röst till Halvblodstrilogin förrän den sista boken var skriven. Så när jag började redigera om Halvblod tyckte jag bara att den var usel och fick ändra hur mycket som helst. Sedan när jag skrev en historisk roman fick jag se till att hitta min röst i det språket med. Det är därför jag inte kan skriva på flera böcker samtidigt, för jag är så inne i en berättarröst att det blir svårt att ändra till den andre. Det är alltid en liten omställning, särskilt som Halvblod är skriven i jag-form och Vatten och salt i tredjeperson.


Om jag inte vinner nu ska jag i alla fall köpa boken, helt klart! Känner mig just nu väldigt inspirerad, vem vet, kanske ni får läsa en bok av mamma jakeline någongång i framtiden! :P

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!