16 jan. 2012

Bästa cheerleadern

Idag tog jag mig i kragen och invigde min sportbh som jag äntligen kommit mig för att investera i. Sonen tog sig en tidig middagslur, men i samma veva vaknade så klart lillasyster från sin morgonlur. Jaja. Hon verkade nöjd och glad och eftersom det aldrig blir av om jag skjuter på träningen så satte jag henne i matstolen och hoppades på det bästa.

Det gick faktiskt förvånansvärt bra. I alla fall de första 15 minutrarna av passet. Tog bara ett 20 minspass eftersom det var ett tag sedan jag rörde på fläsket. Under de första 15 minutrarna satt lillasyster och asgarvade. Jag försöker ta det som en komplimang. Att hon liksom gillade att kolla in sin flåsande mamma och hejade på. Det har inte något att göra med att man ser ut som ett mongo när man studsar runt där framför teven och försöker hålla takten, tänka på armar, höfter och fötter. Inte alls. Nej då. Så sista fem minutrarna överdrev jag allt ännu mer bara för att få avsluta utan att hon skulle börja storskrika. Det funkade hyfsat. Jag fick faktiskt även ta en dusch och käka lunch. Kände mig väldans nyttig när jag använde köttet som var kvar från lördagens middag, de ugnsrostade morötterna och potatisen lade till en massa sallad och avocado. Väldigt kolhydratssnålt. Ingen dressing eller sås. Det blev lite som en ljummen sallad eftersom jag blandade ihop allt på tallriken så att jag lätt kunde äta med en hand.

Och jo, sportbhn funkade bra. Brösten höll sig hyfsat där de skulle. Nästa steg blir att köpa ett par nya gympadojjor. Dessa sjunger lite på sista versen.

Imorgon ska jag försöka komma ut på en promenad innan jag parkerar ändan i soffan på öppna förskolan. Wish me luck, I'm gonna need it.

1 kommentar :

  1. Härligt, ja det gäller att ta alla tillfällen i akt;))

    Kan tänka mig att lill-skruttan hade det riktigt trevligt där hon satt;)) Lite fundersam kanske över vad mamma höll på med;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!