12 jan. 2012

The klutz vs. the house mother within

Jo, jag är en av de klumpigaste jag känner. Jag menar, vem tappar sin telefon i badkaret? Jo, jag! Det kan även vara så att min kära mobil var självmordsbenägen, jag tycker om att tro det, då det får mig att verka mindre klantig. Upp med telefonen snabbt som ögat och ur med batteri och lägga på tork. Efter en natt på papper, så var den fortfarande inte riktigt med oss i den levande världen.

Som tur finns ju fejjan. Man slänger ut en statusrad och vips kommer folk med tips som kan rädda djupdykande mobiletelefon från limbo. Min kära vän J, som jag fö träffade för första gången på kanske 15 år för en vecka sedan, kom med tipset om att lägga telefonen i en påse med ris. Ris har ju som bekant väldigt bra uppsugningsförmåga. Och ta mig sjuttsingen, nog vaknade telefonen till liv dagen efter utan synbara men av nära döden upplevelsen. Visst, indikatorn bak visar på vattenskada, men vad gör det när den funkar?

Så, skulle din mobil känna sig badsugen någon dag, lägg den isärplockad i en påse med ris ett dygn! Det är värt att testa, det funkade för mig! :D

3 kommentarer :

  1. Men gud vilket bra tips! Jag har bara hört att man ska lägga ärtor i typ stövlar om dom blivit blöta. kanske samma princip, suger upp fukten. vad skönt att den funkar igen iallafall.

    Vad snyggt du gjort här på bloggen. Älskar bakgrunden, så fint!

    Förresten jag är också klantig. Inte en utan TVÅ gånger har jag slängt mobilen i soppåsen och stått kvar med soppåsen i andra handen :) man blir lite generad över sig själv haha.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att jag inte är ensam! :P Ja visst blev det bra? Älskar verkligen bakgrunden jag med. :) Nu har jag bara sonens blogg kvar att våra lite. :)

      Radera
  2. Grattis, men vilken himla tur;))

    Tror nog att din kära mobil har mer levnadslust nu;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!