2 aug. 2012

Skriv om det du känner till...

Det är väl något som vi alla har matats med, eller hur? Man ska skriva om sådant man känner till. Alltså, vore det egentligen dumt av mig att skriva en berättelse som utspelar sig i England. Jag har förvisso varit där flertalet gånger, känner mig nästan lika hemma där som här hemma och är relativt säker på att jag i ett tidigare liv bott där. Så helt främmande är det inte. Men nu har det flyttat in ett par helsvenskar i mitt huvud, som dessutom bor i Sverige. Det känns bra. Vi kör på. Jag kommer inte överge Annabell och Ewan dock, men jag måste följa min inspiration och instinkt och de karaktärer som skriker högst i mitt huvud. Dessa är ännu namnlösa, så om någon har något bra idé på namn för en brukspatron och en uppnosig kammarjungfru, feel free to pitch in. ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!