16 jan. 2013

Hur svårt kan det vara?

Sitter och försöker skriva mitt bidrag till novelltävlingen jag nämnde i förra inlägget. Seriöst, hur svårt kan det vara att skriva en erotisk novell med inslag av övernaturlighet? Tydligen väldigt. Jag har inga problem med att skriva kärleksscener i normala fall, men då är det i ett större sammanhang. Å andra sidan brukar jag inte vara särskilt ingående i mina kärleksscener, alltså förspel sure, men inga utförliga beskrivningar om själva sexet. Jag antar att det är något man måste ha med i en erotisk novell. Sen det här med om man ska börja pang på liksom. Mitt i, så att säga, eller vill man ha lite inledning för att sätta atmosfären? Hur mycket behöver man presentera sina karaktärer innan de hoppar på varandra?

Sedan till den svåraste frågan, vilken fantasy vill jag gå efter? Vilken genre så att säga? Vampyrer ligger ju väldigt nära till hands, så klart. Det går att leka med rispiga tänder, kallt mot varmt, och lite blodutgjutelse. Inga konstigheter, eller?

Kan det vara så att jag överanalyserar lite? Ska kanske testa lite pang på rödbetan istället. Som sagt, hur svårt kan det var? Sex är ju helt naturligt. Inga konstigheter. Nu kör vi. På't ba.

3 kommentarer :

  1. Jaa...På'r bara :)
    /Lycka Till Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Vad är erotik?
    Frågan om hur och vad som ska beskrivas måste ändå utgå från att man bestämmer sig för vad som är erotiskt (kanske just i det fallet?) Jag tycker att den är bredare än själva sexet och att man många gånger vinner på att göra som du brukar, dvs lämna något åt fantasin. Jag resonerar: Hellre skapa en känsla och ett sug än att servera allt så läsaren blir helt proppmätt. Men det är bara mina personliga preferenser.
    Gällande vilken fantasy du ska välja, kanske du ska tänka på vad som passar i det forumet och vad du själv går igång på (alternativt utmana dig med nya tankebanor?) Fantasy är ju egentligen långt bredare än det som klassiskt innefattas av termen.
    Stort lycka till!! Spännande!

    Kramar och hälsa fam!
    //Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skriver jag på lite olika så får jag nog skicka in det som jag tycker blir bäst. Jag vill ju vara bekväm med det jag lämnar ifrån mig, det ska vara min typ av text och innehåll och vara något som jag själv skulle vilja läsa. :) Helt sjukt vad man kan komma på efter ett glas vin och lite diskussion med maken... ;)

      Radera

Tack för din kommentar!