30 mars 2013

Firar påskafton med Austendag hos Fiktiviteter

Ja, förutom allt godis-och matätande förstås. Helena som driver den underbara bokbloggen Fiktiviteter kom på den briljanta idén att ha en Austendag. Kunde jag säga nej till att deltaga? Eh, nej så klart inte. Egentligen hade jag tänkt att läsa om någon av mina favorit-Austen, men jag har inte riktigt lyckats lokalisera mina böcker sedan flytten, så just nu tror jag det får bli ett inlägg om The Lizzie Bennet Diaries, men kommer även komma in lite på fanfiction och adaptioner över lag. Jag har ju en tendens att flyta iväg när jag väl sätter mig för att börja skriva sådant här. Jane Austen har ju varit en av mina favoriter så länge, så det finns så mycket jag kan och vill skriva om hennes författarskap och böcker. Kanske blir det fler än ett inlägg, vem vet. ;)

Austendagen drar igång nu kl 10 så kika in till Helena då! Schemat och delatagare finns här.

1 kommentar :

  1. Hihi...Såklart du inte kunde säga nej :)
    ***Glad Påsk** pårej vännen/Kram Annmi

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!