14 juli 2013

Redigering pågår...

Och snart är den här! Min novelldebut, och första chans att faktiskt tjäna en liten slant på mitt skrivande! Det är nästan så att jag spricker lite av stolthet, helt ärligt. ;) Kika in på förlagets facebooksida om Översinnlig Njutning... Förhoppningsvis kommer detta även att väcka min skrivarlusta till liv igen. Just nu har det varit lite si och så på den fronten, kanske någon mening här och där, men inget kontinuerligt skrivande. Även skrivarskolan har stagnerat. Läser desto mer, dock, och det är ju också bra, det väcker alltid tankar och inspirerar. Både bra och dåligt. Senast lästa är Synda av Sylvia Day, och nej, jag är inte imponerad. Kanske har det med översättningen att göra. Jag har helt enkelt svårt att läsa om kukar och fittor. Helt ärligt, (och jag är inte ett dugg pryd, som ni nog kommer att förstå när ni läser mitt bidrag i ovanstående antologi). Speciellt i en historisk miljö, det finns massor av mer passande ord. Men, mer om det i ett annat inlägg. ;)

4 kommentarer :

  1. Åh, vad spännande! Stort grattis och lycka till med försäljningen.

    SvaraRadera
  2. Wiiihihi...Grattis Underbart Jakeline :)
    Såå glad för dig skull & förstår att du är **Stolt** det Ska du va' /Kraaaaaaam Annmi

    SvaraRadera
  3. Sänder precis som de andra ett stort GRATTIS till debuten.
    Det är ju riktigt riktigt kul.

    Hälsningar,
    Bertil

    SvaraRadera
  4. Wow va häftigt. :) Men jag är inte förvånad, snart får man be om en autograf....

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!