7 sep. 2013

Back in the saddle again

Min trevliga granne har flyttat upp häst från Stockholm och idag fick jag äntligen provrida. Tanken är att jag, förhoppningsvis beroende på schema och dylikt, ska bli medryttare och rida några gånger i veckan. Jag har alltså inte ridit sedan jag var i England 2000. Jopp. Det känns. Jajjomän. Hej insidan av låren, vart har ni gömt er någonstans? ;) Men det är ju som att cykla. Allt sitter i ryggraden och det var grymt roligt även om jag blev genomsvettig och flåsig. Blir till att leta ridbyxor, stövlar och hjälm så snart ekonomin tillåter.


Skönt att röra på sig också, för den delen. Gjorde ju cardioyoga i torsdags, och det känns också i kroppen fortfarande. Och så lite promenader på kvällarna kanske. Känns som om jag är på g igen nu! Härligt!

Från och med idag har jag dessutom ny arbetsgivare, med en högre anställningsgrad än tidigare, bara fem % men iaf. Låter dock som om jag får gå kvar på heltidsschema, och det tackar jag faktiskt inte nej till. Barnen får oftast relativt korta dagar på dagis och iom att man jobbar någon helg i månaden så blir det några lediga vardagar också. Det känns helt okej nu när det börjar ordna upp sig med allt. :)

1 kommentar :

  1. Åh,va härligt....Blir sååå avvis...Saknar min Häst massor :( Fin häst!

    /Kram Annmi

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!