21 okt. 2013

Bloggtorka

Som ni märker har det varit dåligt med inlägg både här och på ungarnas blogg. Det betyder inte att vi gömt oss under en sten eller gått i ide. Även om man ibland bra gärna skulle vilja... ;) Jobbat många sena pass nu och även denna helgen. Blir lätt dagvill då... :P

Förra helgen var en riktigt mysig helg. Började med skogspromenix med barnen runt Färssjön i lördags för att hitta lite löv och annat kul att pyssla med (som vi förvisso fortfarande inte gjort något med). Dock tog jag med mig vagnen vilket var ett stort misstag. Fick för mig att det var helt okej stigar runt, men nej. Vi bor på en stenhög. ;) Blev iofs väldigt bra träning för hela kroppen och barnen gick snällt, tja ganska så snällt, hela vägen tills lillasyster kunde få åka vagn igen. Då tvädäckade hon. ;)



Sedan hade jag några från jobbteamet över för en relativt spontan teamfest. Det blev lite dricka och spelandes. Kanske lite för roligt, med tanke på hur jag mådde dagen efter... Note to self: Spela inte jag har aldrig med vin igen. ;)

Fick upp lite hemmagjorda lyktor på framsidan. Mycket mysigt, om jag får säga det själv. Hänger två på farstubron också, men de ser man inte så bra. Det är större burkar, där jag smält ner utbrunna kronljus och sedan stoppat ner ett kronljus i. Blev väldigt effektfullt. Måste försöka beställa hem lite ljusmassa så att jag kan gjuta ljus ordentligt. :) 

På söndagen tog jag mig ut till stallet på eftermiddagen för en uteritt med Nikki. Han  konstrade mer än vanligt, men trampade på bra så vi körde tempoövningar och jobbade på skänkelvikningar för att han skulle träna både huvud och kropp.


I veckan har det som sagt mest blivit jobb, jobb och så lite mer jobb. Nu stundar 4 till jobbdagar, sedan blir det långhelg. På fredagen vankas teamfest, en riktigt sådan, och på lördagen kommer jag och maken fira vår 5 åriga bröllopsdag utan barn. :) (Ja, vi gifte oss den 25e men man vill inte vara en banger så då skjuter man lite på firandet... ;) )

Den här helgen har varit riktigt lugn då jag jobbat båda dagarna. Igår kom jag hem med huvudvärk så stallturen blev inställd. Bäddade ner mig i soffan med sista delen i The Parasol Protectorate. Riktigt skönt måste jag säga. :)

1 kommentar :

  1. Så härligt det ser ut i skogen <3
    Har inte direkt bloggtorka men orken finns inte - Har legat i de tråkiga "huset" hos de "vitklädda"

    /Kram Annmi

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!