10 jan. 2014

Nytt år, nya möjligheter

Vid den här tiden förra året såg vi fram emot vår flytt hit till Hälsingland. Det var spännande tider, nystart och allt det där. Det var med lite skräckblandad förtjusning vi lämnade Rimbo och Stockholm bakom oss för att flytta 25 mil till makens barndomsstad och ett alldeles eget radhus. Snart har vi bott här ett år, och visst har man känt att det kanske var något dumdristigt ibland, men på det stora hela är vi jättenöjda med beslutet vi tog. Så många nya bekantskaper vi fått, nära till jobb och förskola, trevliga grannar och kollegor som nu förgyller våra liv.

I år satsar jag stenhårt på att färdigställa mitt första helboksmanus. Det går långsamt framåt, då jag just nu håller på att utveckla en av de noveller jag skrev förra våren till novelltävlingen (som resulterade i att jag fick en novell publicerad i en antologi, för er som missat det! ;)) men aldrig blev klar med. Min första renodlade fantasy. Om alver, orcher och kärlek så klart. Jag har som krav på mig att jag på ett eller annat sätt ska jobba med texten varje dag. Det behöver inte bli något skrivet direkt, men jag ska kolla igenom, komma på fortsättning och utveckling och göra research. Så mycket research behöver man kanske inte, jag skapar ju mitt eget universum och världsbild, men man vill ju ändå vara sann mot genren. Det är grymt spännande och lite läskigt faktiskt. Förlaget hörde av sig för ett tag sedan och undrade om jag hade något manus på g, något som verkligen motiverade mig och fick mig ännu mer att inse att det faktiskt finns de, utanför bekantskapskretsen, som faktiskt gillar det jag skriver. Försöker bortse från mitt dåliga självförtroende och packa undan kritikern i mig och köra på. Om man inte chansar kan man heller inte vinna. Så är det ju.

I år ska jag även ta tag i träningen som blivit lidande då man jobbat så pass mycket som man ändå har, och på dumma tider dessutom. Promenader och zumba är det jag tänker mig passar mig. :)

Återkommer inom kort med bilder och en liten årskrönika, nu när jag äntligen tagit mig tiden att lägga över alla bilder på den externa hårddisken för förvaring. ;) Håll utkik!

2 kommentarer :

  1. Såå spännande :)
    Önskar dig god fortsättning på det nya året /Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Duktiga du, det är så roligt att du får "riktig" cred för det du skriver nu. :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!