26 jan. 2014

Livets nyckfullhet

Lagom till jag firar ett år på arbetsplatsen blir jag uppsagd. Detta för att kunden ska flytta hela sin privata kundservice till annan ort. Detta påverkar dock inte bara privata sidan utan även företagssidan där maken jobbar. Så jag som har provanställning, då jag var tvungen att byta arbetsgivare i september, får gå sista februari, trots att jag alltså jobbat i ett år. Känns jättetråkigt. Jobb växer liksom inte på träd här uppe. Men jag har redan hunnit söka ett.

Jag hoppas på att omvandla mina aggressioner till att skriva om elaka orcher, men just nu går det trögt. Hundra tankar trängs i huvudet och kanske två handlar om boken, resten om vardagen och att hitta nytt jobb. Makens jobb är också hotat, det är ju sist in först ut, och det gäller alla anställda på siten.

Dock passade jag på att vara med i Kreationslotsens webinarium "Lev din dröm - Våga vara författare" i torsdags. Mycket intressant och peppande. Handlade mycket om att sätta upp mål enligt "smart"-modellen, en modell vi faktiskt jobbat med på arbetet och är redan insatt i den. Detta behöver inte bara handla om skrivandet, utan även om livet och drömmar i allmänhet.

Min skrivtid har dock blivit lidande på sistone. Min tanke var ju att sitta runt en timme per dag och jobba med texterna, på ett eller annat sätt. Må så vara att bara gå igenom texten, göra research eller vad det nu kan vara. Har inte haft ro att sitta och stirra på ett worddokument, men det ska det bli ändring på nu. Nu jäklar ska jag ta tag i detta.

Wish me luck!

2 kommentarer :

  1. Åh va tråkigt, det var verkligen inga roliga nyheter. Men allt har en mening och ett förlorat jobb leder förhoppningsvis till ett nytt.bättre! :)

    SvaraRadera
  2. Nä,så tråkigt vännen :(
    Håller mina tummar så de blir Blå att du får det du sökt/Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!