20 sep. 2016

Omväxling förnöjer

Vi har bott i vårt radhus i tre och ett halvt år nu och det var dags för förändring. Det kan ha att göra med att våra god vänner precis renoverat sitt gamla radhus och flyttat till nytt och bara pratar om inredningsdrömmar. :P Vårt hem behöver lite kärlek, helt klart, men vi har inte riktigt råd att göra stora saker just nu. Men nu tog vi i alla fall tag i vardagsrummet.

Det var väl egentligen inget större fel på det tidigare, men det kändes lite plottrigt och datorn fick inte riktigt någon bra plats, inskuffad i ett av hörnen av rummet, mellan soffan och bokhyllan. Så vi svängde om lite. Nu är det ett helt annat flow i rummet, det känns mer energifyll, om nu ett rum kan göra det. Jag känner mig mycket mer tillfreds i själen. Det enda vi lagt pengar på är en ny TV-bänk och så sålde vi den gamla.


Nästa steg är nya gardiner och eventuellt kuddar till soffan. Vi ska så klart flytta tavlan så att den hänger mitt över soffan, och på den väggen där bokhyllan tidigare stod tänkte vi göra någon sorts fotovägg med massor av bilder på kidsen och teckningar de ritat. Nya lampor och andra ljuskällor behöver vi också. Jag ska investera i ett skrivbord och kanske en hylla att sätta ovanför arbetsplatsen för inspirationsbilder, eftersom jag inte har någon fin utsikt från hörnet. ;)

Vi ska även någon gång i framtiden göra oss av med den hiskeliga strukturtapeten, men till en början funderar vi på att måla en vägg i någon grågrön färg, kanske, den som är till höger i bild där vi ska sätta våra bilder. Den är oskadad så det borde gå relativt bra att måla direkt på tapeten.

Jag känner på mig att det kommer bli riktigt bra.

I övrigt så växer lillskruttan så det knakar, har hunnit bli hela 6 månader. Dessvärre har makens morfar gått bort, så just nu är vi lite nedstämda i familjen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!