27 maj 2013

Inspirationspromenad

I torsdags efter jag lämnat ungarna på dagis tog jag mig en tur ner till Färssjön, den lilla sjö som ligger här nedaför oss. Det var nämligen superdimmigt och jag var bara tvungen att ta lite kort. De blev jättestämningsfulla måste jag säga, så jag gick hem igen och käkade lite frulle och tog sedan med mig systemkameran och promenerade runt hela sjön. Det var väldigt fint, mycket blött och lite läskigt. Höll på att hetsa upp mig själv när jag dök på en plats med en övergiven kanot och ett gäng skor i olika storlekar. När sedan kameraväskan skrapade mot trädet bredvid mig höll jag på att kissa på mig. Det är inte alltid helt bra att ha en allt för livlig fantasi. Väldigt bra inspiration dock. ;) Så här blev bilden jag tog just då när jag skrämde mig själv...

Haha. Stället fick mig i alla fall osökt att börja tänka på en fortsättning av en av de texter jag skrev till övningsuppgift i skrivarskolan. Kanske blir det en fortsättning i alla fall...


Helgen har i övrigt varit bra. Lillasyster har blivit firad och jag har bakat jättegoda polkagrismuffins samt en misslyckad marängtårta, men det var ändå makens kladdkaka som fick mest beröm. ;)

1 kommentar :

  1. Hihi...Men Fina Foto blev det ju :)
    Låter som en mysig helg/Kram Annmi

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!