17 sep. 2013

Det här med skrivandet

Det har ju gått lite si och så med skrivandet på sistone. Det har varit så mycket annat både negativt och positivt i mitt liv så det har liksom inte blivit av. Men så såg jag att de släppt femte delen i skrivskolan och då var jag bara tvungen att hitta lite karaktär i mig och sätta mig och skriva igen. Så så blev det. Fem texter knåpade jag ihop, varav ett karaktärporträtt av min vampyr. Fick tre fina kommentarer, bla av kursledaren, som alla tyckte att det lät omåttligt intressant och att jag bara MÅSTE fortsätta skriva på denna berättelse. Vilken push! Det är ju ändå lite av självutlämnande när man faktiskt visar upp en av sina karaktärer på det sättet. Man vill helst inte lämna ut sig helt.

Lyckades i alla fall skriva ihop några rader och hoppas på att komma igång ordentligt igen med denna fina story. Den som börjar så mörkt och härligt men blir alldeles för rosa och fluffig alldeles för snabbt. Jag gillar L och M och vill verkligen ge dem en ärlig chans att få det fint här i livet även om Lucas kommer och stör dem...

Pepping, tack?

1 kommentar :

  1. Hoppas du kommer igång på "riktigt" du är ju Gryyyym tjejjen...

    /Peppkraaaaaaaaam Annmi

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!