4 jan. 2012

Året som gick...

Januari börjar året... Det var mycket snö. Storebror älskade det! :) Jag var glad att jag inte var jättegravid.
Februari kommer näst... Vi längtade till maj. Storebror pratade med lillasyster (visste vi inte då) i magen. Vi jagade råttor på jobbet och vi riskerade att få hämta posten på postkontor istället för att få den i brevlådan som vanligt pga tröga brevinkast.
I mars var vi på dop. Mina gravidhormoner löpte amok och jag var förälskad i alla och envar (eller mest Jensen Ackles).
I april var jag på modellfotografering, blev något besviken, men bilden blev bra. Vi längtade om möjligt ännu mer till maj och jag blev bara större och större. Men vårvindarna blev mildare och ballerinasäsongen invigdes.
Maj kom äntligen och vi skulle få träffa det lilla livet. Men hon lät dröja på sig och det var inte förrän i slutet som lilla Aylinn behagade att titta ut. :)
Juni var helt enkelt en månad av bara njutning av att vara nybliven tvåbarnsmor. Vi såg fram emot semestern och makens långledighet. Vi firade midsommar vid havet och njöt av värmen. Vi investerade i en systemkamera för skattepengarna och vi testade Tassimo för buzzador.
I juli började sonen sin väg mot att slippa blöjan. Han pratade som aldrig förr och lillasyster bara växte och växte. :P Vi köpte en ordentlig säng så att vi alla fick plats. Lillasyster fick en kompis i Hugo som föddes 5 juli. Jag åt årets första kantarell och storebror åt efterrätt med hela sig. :)
I augusti red storebror för första gången, vi (barnvagnsmaffian) var duktiga och promenerade flera dagar i veckan.
I september började lillasyster med smakportioner, vi gjorde äppeldricka och lillasyster började även sitta själv. Vi fyndade på loppis och på klädbytardag. Vi förlorade även vår älskade vovve Krim. :'( Vi var även på Lekrymden och röjde och storebror fick en riktig cykel.
I oktober firade vi treårig bröllopsdag, vi välkomnade Christian Lorentz Su Choy till världen. Jag blev andoroidanvändare. Jag kämpade även för att komma i tid till dagis med en son som gärna går omvägar på vägen dit. :)
I november började jag träna så smått igen. Det gick bra i några veckor, sen satt latheten i igen. :P (Nu är det nytt år och det är dags igen) Vi var på Fyrishov och upptäckte att båda ungarna älskade att busa i vattnet. Det blev första advent och julsakerna åkte fram, men ännu inte riktigt vintrigt då snön lät vänta på sig. Dagisbilderna kom äntligen och jag bytte bloggadress. Jag skapade även mig en gilla-sida på fejjan. Maken blev ett år äldre och vi firade med Hål i väggen och smörgåstårta. :)
December kom som sig bör, med julmys och juleljus. Barnen fick massor av fina paket och vi firade att sonen fyllde tre. Och så var året till ända.

2 kommentarer :

  1. Vilken mysig "årskrönika" eller vad man säger. Rolig o intressant läsning!!
    Gud så fina namn ni har på era barn. Annorlunda, men på ett bra sätt då såklart. Jättefint.

    kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder o ett härligt utdrag ur året som gått;)

    Tänk vad det händer mycket på ett år;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!