10 apr. 2014

På G

Ja så känns det just nu. I alla fall med träningen. Äntligen har energin hittat tillbaka till mig och jag känner mig relativt frisk. Mitt öga kliar dock lite fortfarande, men inget som stör avsevärt. Har denna vecka kört 3 pass hittills med en vilodag. Pilates, cardioyoga och zumba. Har grym träningsvärk sedan carioyogan kan jag meddela. För att inte tala om från ridningen i söndags. Hade en riktigt bra riddag och Nikki var pigg och glad. Då är det sjukt roligt att rida. Synd bara att han flyttar om två veckor... :(

Skrivandet går också framåt. Har velat lite fram och tillbaka angående åldrarna på mina huvudkaraktärer och antagligen bestämt mig för att göra dem lite äldre än vad jag först tänkt mig. Vilket betyder att jag får skriva om lite och omarbeta en del text. Mer om det i skrivbloggen. *hint hint, nudge nudge* Men det känns bra, det känns bättre.

Arbetssökandet har också gått bra. Hittills har jag 6 st sökta jobb. Inte fy skam då det inte finns överdrivet mycket att välja på häromkring. Tur att man har vänner som är i samma sits så man kan peppa varandra.

I påsk bär det av till sydligare breddgrader, närmare bestämt Sollentuna och en tur till landet i Norrtälje för att ta hem grejer då huset ska säljas. Det är tråkigt, men tyvärr är det ingen som har tid, ork eller pengar att rusta i familjen. Så jag ska se vad för roligt jag kan få med mig hem och pyssla med och göra om kanske... Förhoppningsvis hinner vi även med att träffa lite vänner när vi ändå är i trakten. :)

2 kommentarer :

  1. Åh nej, ska det säljas. :( Va tråkigt. Och sluta med hästen också?
    Roligt att ni kommer neråt. Har ni vägarna förbi är ni alltid välkomna. :) Men det blir väl ganska många stopp som det är redan. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Näe...Så tråkigt att hästen flyttar :(
    & Huset säljs/Kram vännen ♡

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!